Fredagsmys


Lövbiff, pulverbearnaisesås och pommes i all ära. Men efter x antal fredagar börjar det kännas slött. Fick ett par tips i veckan och slog till med detta.

Skär kycklingfileer i bitar stek upp med bacon. Lägg i hackad salladslök och soltorkade tomater och liite tomatketchup i slutet. Peppra. Rulla in gegget i färska lasagneplattor, lägg i ugnsform.

Gör en sås på mjölk och någon färdigblandad creme bonjour. Häll över rullarna. Lägg skivade tomater över, pizzakrydda och peppar. Till sist ost, gärna PARMESAN (lite psykologi, känns liiite snajdigare...går precis lika bra med vad för ost som helst.)

In i ugnen i 20 min. Korka upp flaskan. Fredagen är räddad.

Kommentarer

Anonym sa…
Hej,tack för kort och film till E-alla andra verkar fixa och ordna med filmer,vi har ingen aaaaning om hur man gör längre,tur att vi har snälla vänner som ordnar till oss. Hanna (som lillasyster alltså skall heta) har hållit mig och Pappa F vakna i natt,äter som en häst,nu sover hon och då passade vi på att betala räkningar-visst är man romantiskt lagd numera?? Jag passade på att kolla PPM också och det ser rätt OK ut,har typ allt i Rysslandsfonder som för tillfället går bra,det kan ju dock snabbt ändra sig. Men på något sätt ser jag PPM som "monopolpengar" och då vågar jag ta HÖG risk. Detta recept verkar gott och enkelt,tror vi skall prova det. För E:s del är fiskbullar väldigt bra, det är en sak hon alltid äter,vi får nog ha det oftare... Kram A
Enna sa…
Pensionen...Mitt personliga intresse är egentligen noll, funderar på ättestupan den dagen, men C fungerar som min mentor i de frågorna...tvingar mig att kolla läget ibland. Men monopol har aldrig varit min grej...
kram

Populära inlägg