Biltema


Igår. Ett litet stopp på BILTEMA. B* blir sur vill inte gå ur bilen. Då känner jag hur förhandlaren i mig sviktar. "ja, du får vara kvar i bilen, men tyvärr är den låst". (den där funktionen att bilens bakdörrar bara kan öppnas utifrån har aktiverats).

Resten av gänget stolpar in på BILTEMA. Två minuter senare stormar B in i affären och ser väldigt upplivad ut. Samtidigt strömmar det in andra människor i affären, liksom i lätt chocktillstånd och glor på oss. Ungen har ålat sig ut från bilen via bilrutan. Vi hör liksom hur folk muttrar "helt plötsligt var h-n framför oss" "det är nog bäst att ni går ut för bilen står öppen". Drar mig diskret bak en leksakshylla.
Jag är stolt över handlingskraften, men matt över alla framtida SITUATIONER som kommer att uppstå...

Bild: Biltema. Det är väldigt rogivande att flyga drake. Inköp rekommenderas!

Kommentarer

Anonym sa…
Underbart att läsa!Visst är det handlingskraftigt och coolt,förstår dock din matthet över alla situationer när detta kommer att uppstå som gör oss föräldrar matta... E kan säkert göra något liknande om några år,vet precis vilka knappar som skall tryckas på för att göra mig galen,alternativt smälta ihop helt. Nej,bebben ej kommit,väntar med spänning nu. Var på me&i party idag - det var kul, fina grejor, men ack så mycket det blev,handlade alldeles för mycket antagligen.Men så är det.Betala och se glad ut! Kram A
Enna sa…
Fick efter 4 månader hem mina me&I-grejor i fredags. Aldrig mer säger jag. I hate hemmaförsäljning!!! Det som inte kan köpas i affären eller på nätet lovar jag hädanefter att inte ens tänka på. Först ska man gå på försäljningen, beställa, betala, sedan hamnar varorna hos "värdinnan". Suck, pust och stön. Sedan ska man hämta skiten. Denna runda tog mig alltså 4 månader. Tröjorna var med vintermotiv....

Hoppas bebbe kommit nu!

Populära inlägg