Suck-pust-stön-usch-blä

Idag har jag närmat mig slutet av en serie händelser som ska leda till att jag BYTER BANK. Jag ifrågasätter om jag är en rationell människa överhuvudtaget efter detta elände.

Ekonomisidor läser jag mest när det handlar om bostadssektorn (eftersom jag jobbar med det), när HM, eller IKEA hittar på något, Klas Eklund, om en kvinna lyckats komma med på bild på ekonomidelen, då måste jag genast läsa hur hon har lyckats med det. Dock har jag även skymtat att vi medborgare måste placera pensionspengar i fonder och flytta på dem (UUUURRRKKK...) och vi måste börja pressa storbankerna genom att välja banker där vi får bäst villkor (JOOOOBIIIGT). Nu har jag lönen på ett konto som ger 1,5% istället för 0%, men nu måste jag också rucka mina rutiner med dosor, inloggningar, autogiron, fondmög... Jag har fått professionell stötning och hjälp med detta, men är för tillfället helt svag i kroppen efter bl a dagens 45 minuter på banken med 4-5 involverade för att avsluta lite konton. Nu behöver jag semester eller min lilla vetepåse från Sibbhult....

Kommentarer

Populära inlägg