Boktips 2

I Pressbyrån hittade jag "Ett enda steg" av Heather Mills McCartney. Månpocket Fakta. Sträckläste, den var så spännande. Såg Heather för första gången på TV. Intervjuades av den där engelske gubben som har en talkshow (Parkinson). En vacker enbent kvinna som gör vad hon vill ändå, samlar pengar till min-offer och gifter sig med en av Englands rikaste snubbar. Happy end. Ja inte bara enbent, utan före detta maskrosbarn, uteliggare, modell, egenföretagare etc. Charmade mig, men det klarar vilken trevlig psykopat som helst av.

Nu brassar kvällstidningar på med artiklar om skilsmässan mellan Heather och Beatles-Paul. Hon utmålas som bitch, maktgalen, intrigant ja rubbet. Dessutom lyxprostituerad, utvikningsmodell. Jag följer med spänning. Nog kändes det när man läste boken att ett och annat var utelämnat.

Jag håller på tjejen.

Är det bara inbillning eller får inte äregiriga kvinnor rätt dåligt rykte?

Kommentarer

Populära inlägg