Boktips 1

Köpte Ebbas stil, jojo, på bokus.com för någon månad sedan. Har ströläst den lite då och då. Mest har jag nog läst och hört kommentarerna om boken. I tidningar, radio och TV. Det skvalpar i ankdammen. Alltså, en liten gullig bok med klädtips från en tjej som heter "von". Den boken skulle suttit mitt i prick när jag var i 18-årsåldern. Att läsa Ebbas stil som 36-åring får mig att att känna "he he, ja, ja, lite naivt va...". Den är ju riktigt rolig (Det där med råttor i Kungsträgården...). Mest uppmärksamhet har hon ju fått för påståenden som att en tjej ska vara "hard to get" (står det i boken? Har liksom inte hittat dit än), att tjejer inte ska dricka, inte vara trashiga. Och så debatterar man då om jämnställdheten har gått fram, bak eller gått helt i stå. Vad jag beundrar är att Ebba kör sin grej fullt ut. Tjejen är inte så gammal än. Kanske blir hon nästa Amelia Adamo, eller gifter hon sig med en rik "von", får tre ungar och emigrerar till Amerika och säljer kashmirtröjor på sin egen nätshop som hobby. Hoppas alternativ 1.

Kommentarer

Populära inlägg