Shopping in Sibbhult

En nationaldag, vad gör man. En flicka städade, någon rensade trädgården, 100 poliser samlades i K-stad för att bevaka ?syndikalis-nissar? (helikopter rubbet), jag köpte en vetekudde i Sibbhult. En vetekudde att värma i ugn och lägga över axlar eller mage eller någon värkande led. Stinker lavendel så här samlar jag pensionärspoäng. Min lilla teori är att vi alla har har någon mes-kronisk-krämpa. Någon har ont i magen, huvudet, själen eller baken. Man har ont men inte tillräckligt ont för att det ska vara lönt att gå till doktorn. Jag får lätt ont i lederna. Knäna och axlarna. Minsta lilla drag och muskelvärken är där. Värme är min grej. Så vetekuddepremiären häromdagen var inte en dag för tidigt. Betyg och utvärdering kommer vid senare tillfälle.

Kommentarer

Populära inlägg