Ännu en film från bibblan


Dolt hot, fransk thrillerfilm av Haneke, fem-plussare enligt omdömen på omslaget. Filmens action är närmast stillastående, totala motsatsen till förra veckans film: London to Brighton. I dolt hot är det fullt av polerade, babblande bildade fransoser. De uppför sig grisigt på sitt sätt. Slutet är öppet och oavslutat.
Jag tycker i alla fall att Daniel Auteuil, huvuvdrollsinnehavaren, är rätt söt och jag har gillat honom sedan filmen med den fåniga titeln Det ligger en vit man i din säng mamma. Där spelade han en joghurtVD som hamnar i trubbel och oväntat hittar räddningen hos ensamstående runda färgade städerskan på jobbet. Rolig romantisk komedi.
Bild: det coola huset från "dolt hot". Tycker man filmen är trist kan man roa sig med att kolla inredning, arkitektur och kläder.

Kommentarer

Anonym sa…
Tjena,
en av få filmer jag sett på bio!Det var ett tag sen,den var bra tyckte jag, kul med lite annorlunda filmer. Jag har dragit med F på några filmer som han ibland undrat över. Ken Park var en sån. Ha de!
Kram A

Populära inlägg