Workshop






Var på workshopen på museet nu i söndags. Dvs en studiecirkel i ett avsnitt. Satt och försökte sy om en gammal jacka från 80-talet med brottaraxlar (vad mycket axelvaddar man hade på den tiden) till lite mindre. Och så gick Bea omkring och gav lite tips. Hon har ju jobbat åt Stella Mcartney har eget klädesmärke etc, så jag kände mig lite lätt ynklig, inte riktigt min grej. Som en sy-analfabet.

Men Bea själv är supersympatisk, verbal, har skinn på näsan och påminner om en blandning av kaxiga Zoe Kesako på TV och Hello Kitty. Är jättesöt och har ring i näsan.

Nåja, hon rådde mig att ändå sätta i små axelvaddar i jackan, så jag gick in i sy-affären på lunchen idag. Köpte knappnålar (har bara haft sådär fem stycken de senaste fem åren, vilket gör det jättejobbigt att sy...) och de där axelvaddarna. Sen ballade jag ur som ett senildement UFO. Började rota i min jätteväska efter plånboken.

Hittade bara ett skrivblock, ett par strumpbyxor, lilla sommarväskan, sådär 20 kvitton, pinnar, hushållspapper, pennor, jobbpapper, en stickad vante......(jag får ont i armen av att bära denna handväska). Hela tiden stod sy-damen och tittade på. Istället för att gå började jag istället desperat försöka skrapa ihop löst liggande pengar från botten av väskan. Fick ihop 45 kronor på skrammel.... (plus väskludd) Fattades en sådär 20 kronor. Sedan började jag svamla något om att jag hade en dålig dag, att jag kunde komma en annan dag, att plånboken nog var hemma, jag hann nog inte hämta den idag bla bla bla. ISTÄLLET FÖR ATT GÅ. BARA GÅ. RIDÅ

Kommentarer

Populära inlägg