Eurovision

Ägnat ett icke oansenligt antal timmar av min fritid till att kolla på melodifestivalen denna vecka. Tänkte knoppa in redan vid 9-tiden i torsdags, men la mig i soffan framför TVn, och sedan var det kört. Ett erkännande, en hemlighet, något lätt skamligt på den tiden det begav sig. Jag har melodifestivalen 1982 inspelad på kasettband. Kloden drejer hette Danmarks bidrag. Från typ 77 till 91 missade jag garanterat inte en melodifestival. Har aldrig lyckats tippa rätt vinnare och Aldrig gillat vinnarna något speciellt heller. Den italienska låten Insieme från-90 var min favorit dock. Finlands vinnare igår följer linjen med Herreys -84, Rock me baby Jugoslavien -89. Fån-låt-traditionen. Den som det är helt omöjligt att förhandstippa. Jag älskar den här saggiga festivalen! Det här att man ska insupa massa meningslösa fakta om deltagarna, de pålästa kommentatorerna, kläderna. Synd bara att gamla Väst inte bryr sig. Italien kom tillbaka!

Nu ska jag börja experimentera med brun utan sol inför SEMESTERN.

Kommentarer

Populära inlägg