Bus

Ju äldre jag blir desto mer fåfäng blir jag. Mystiskt, hela jag ett renoveringsobjekt. Raka sig, plocka och färga ögonbryn, slinga håret är bara ett axplock. Och nu brun utan sol. Förra sommaren blev det bus på benen. Nu testade jag HELA kroppen. Resultat, rätt ok. Sunkig lukt och lite a lá brun-och vitfläckig ko. Men jag ska träna. På semestern kan jag från dag ett ligga elegant nougatfärgad under ett parasoll och läsa Marian Keyes senaste på engelska (nöje förenat med nytta).

Utseendefixeringen har förflyttat en matgräns också. Testade idag dietdryck jordgubb i engångtetra som dagens lunch (enligt i förpakckningen ska 4 tetror täcka dagsbehovet). Lunchen gick på 1 minut. Fem timmar senare hackade jag charlottenlök, FALUKORV (som dietister säger till kolestorolstinna nyblivna 60-åringar 1 skiva falukorv= 7 skivor fläskkotlett) och blandade med matlagningsgrädde( en matlagningsgrädde är säkert 10 liter mjölk), dijonsenap, tomatpuré, röd pesto (måste få slut på den förbannade burken) och kalvfond. Rivna morötter, ris och lättöl till det. Efterrätt hallongrotta och kaffe.

Korv Stroganoff vs dietdryck jordgubb 1-0.

Kommentarer

Populära inlägg