Tummen mitt i handen


Juni månad har inneburit en ny vana. Att spruta en liten unge. Varje kväll. Jag är pappersvändare både på jobbet och fritiden. Ge mig en bok och låt livet leva någonannanstans. Teori ja, praktik ehhh....

Att varje kväll uppträda som syster yster, med en liten unge som patient. Att se att det ibland gör ont att bli stucken. Att det är svårt att förstå varför vi måste för en som knappt vill borsta tänderna. Att höra en liten röst be: gör det när jag sover.
Här krävs mod och disciplin. Jag är 1 på en skala från 1-10, min bättre hälft är en bra bit högre. Tillsammans går det. Jag lär mig.

Kommentarer

Anonym sa…
Hej,
läst men inte lämnat kommentarer på länge...Vad är detta,diabetes för ett av barnen? H har mjölkallergi,slipper att sticka i alla fall,bara lite krångligt,men OK för henner än så länge,fast vällingen smakar pest.Semester nu,börjar på måndag,är i Bokenäs i Bohuslän.1 vecka i en stuga.Kom igår,lör, strålande sol, idag moln och lite regn, precis som förra året. Fast varmare.Skall ägna oss åt krabbfiske och vindrickande i 1 vecka,har en egen box och F ägnar sig åt ett flak öl. Toppen! Kram A
Enna sa…
Nä, inte diabetes...berättare mer när vi hörs.

Semestern närmar sig för vår del oxå. Vi kommer gärna förbi o våldgästar...vi styr dit näsan pekar, ingen djupare planering än så.

Låter gött med stuga!! Vi hörs A

Populära inlägg