Vardagslyx...


lyder en rubrik i senaste Elle Interiör. Det handlar om "små stunder av frid och fröjd...". Som exempel tar de upp kroppsvård, sträckläsning (av goda romaner), tvagning och HANDARBETE. Det handlar om MODERN LYX. Det är sån dynga som en MODERN kontorsråtta med värkande musarm, axlar och kass hållning älskar att läsa.
Naturligtvis gör jag mitt bästa för att hänga med i trenderna.

Redan i torsdags (dagen innan Elle...) gick jag till stans sybehörsaffär och köpte tre nystan garn och virknål på lunchen. Fick plötsligt en överväldigande lust att virka blommor. Tillbringade kvällen i sängen med att försöka plocka fram kunskaper som inte använts på mer än 25 år. (Har ett svagt minne av att jag virkade Kamratpostens maskot Karl-Putte i 10 årsåldern. En liten mask för den som inte vet det...).
Resultat? Blomman på bild fick mamsen göra idag. Själv har jag mest producerat handsvett och något som ser ut som en trasselsudd.

Kommentarer

Anonym sa…
hej,minns våra försök till pysselkvällar där du skulle producera en matta!Varför nöja sig med en kudde när man kan brodera en matta!´Minns inte vad jag själv skulle producera, det finns säkert kvar i pysselkassen som är en välfylld IKEAkasse - den där blå!Kram A
Enna sa…
SYJUNTA var det ju! L�ter krigiskt...Det blev nog inga stygn p� n�gon matta. Snacka g�r ju...
kram

Populära inlägg