Tålamod är en fiskares bästa vän

Idag lämnade jag barnen på förskolan samtidigt med pappan till lilla x. Han pratar oavbrutet förmanande antingen till dotter eller fröken: "jag skulle vara jättetacksam om ni smorde in x överläpp med salva två gånger idag. Hon är lite torr på läppen. Var är x vantar? Är de i torkskåpet? Hade hon sin gröna mössa här i fredags. Den verkar inte vara i lådan, då är den nog hemma. Är vantarna i torksskåpet? Nu har x med ett nytt labello, får se hur länge hon får behålla den (undermening: de stjäler som korpar här...), vi lägger den här i korgen. Hon har varit lite förkyld så ni får gärna snyta henne ofta, då blir jag jättetacksam bladibladi....Nu ska pappa gå: jag älskar dig gumman"

Under tiden hinner jag försynt klä av två ungar, vinka till fröken bakom ryggen på pappan och pysa iväg.

Kommentarer

Populära inlägg