Tredje gången gillt


Har haft mobilfån i snart 9 år. Inne på min andra.... Den enda som orkar ringa den är C. 99% av tiden ligger den urladdad i en väska jag inte använder.
Jag är alltså på neanderthal-nivå vad gäller mobili. Nu blir det kanske ändring med en Nokia 6131. Mobiltelfonins motsvariget till Skoda Felicia.
Mobilen är utvald efter följande kriterier: den har kamera (bloggbilder ska det bli!) Kameran har 1,3 Mpixlar. Det vet jag inte vad det innebär. Men det är mer än en billigare som har 0,3 Mpixlar, men mindre än en dyrare som har 3,6 Mpixlar. Tyckte även att det var viktigt med en rosa eller röd mobil...Den dubbelvikta varianten verkar tålig mot väskludd och har stora knappar. Pris lagom.
Med min inställning hade mänskligheten inte uppfunnit hjulet än.

Kommentarer

Populära inlägg