Kan vi klara det?-klart vi kan!! (Byggare Bob)

Igårkväll plockade jag vuxenpoäng och lider fortfarande av sviterna.

Jag fick rädda en äldre närstående (som fyller 84 år om några dagar) som hade blivit stående med soppatorsk och svagt batteri mitt på vägen mellan K-stad och Torsan. En becksvart 90-väg utan vägren....klockan sex på kvällen. En förvirrad styck åldring som tappade koncepterna och två tålmodiga glyttar i baksätet var förutsättningarna. Gubben själv drogs nog ner i en djup depression när han insåg vem som kommit till hans hjälp...

Jag kan inte använda startkablar, jag kan inte bogsera, jag kan inte öppna trilskande tanklock. Dock kunde jag köra till nalle-macken och hämta bensindunk, och resolut köra till hallonbonden (närmsta plats med någon anknytning). Han greppade startkablar, yngste sonen och Volvon och for ut på räddningsaktion. Då blev jag så rörd så gråten stod upp i halsen. Ett minne för livet, denna lugna oegennytttiga hjälpsamhet.

Hela händelsen var gräsligt otäckt, men jag redde ut det på mitt lilla sätt.

Sedan körde jag och kidsen gubben till sitt hem. Det enda jag sa när jag släppte av honom:"Nästa gång får det bli färdtjänst". Fortfarande triggad av hans tidigare misstro mot mina förmågor. Hmpf...

Kommentarer

Populära inlägg