Åter på brottsplatsen



På det stora möbeltemplets (halleluja) fyndavdelning hittade jag den gigantiska tavlan premiär,
140*200 cm. Nedsatt med 1000 kr. Barnen roade sig i bollrummet. Jag hade hittat den perfekta lösningen till tyget "Puu kuutamossa" (träd i månsken) från Marimekko.


Sedan skulle Ikeas resursperson Svetlana hjälpa mig att montera ner åbäket. Det var som ett besök på Roys och Rogers mack. "har du en scheftnyckel?...näää, den har jag kastat". Svetlana hade i alla fall ingen IKEA insexnyckel. Hon hade halva skruvmejselssetet "Fixa". Funkade inte.


Jag varvade varuhuset ett par gånger innan den magiska nyckeln upphittades (på reklamationsavdelningen).


Vilken spänning, vilken jakt! Ikearestaurangens biffar smakade kanon efter denna köpupplevelse. C* hade kolat vippen om han hade följt med. AB fick tre råttor med sig hem.




Kommentarer

Populära inlägg