Kent

- "Fattig bonddräng" ur Emil-filmen är en av mina superfavoriter. Jag brukar spela den hemma på gitarr: Du vet; drängen hässjar sitt hö och sen blir det lördag och flicka, sen blir det söndag och då kommer prästen och säger att "Du ska inte hålla på med flickor och supa och slåss" och då svarar han: "Det är lätt för dig att säga för du får ju sova hela måndagen - jag ska upp och jobba!" Och i slutet så dör han. Det är verkligen en bild av hur det var i Sverige och en del av en tradition vi alla tillhör."

sagt av Jocke Berg i DN . Jag känner likadant. Även efter x antal lyssningar i sällskap med barnen så vill jag bara gråta. Kent ÄR släkt med Astrid Lindgrens molltoner.

Och i december bär det av till Lund på konsert. Magiskt.

Kommentarer

Anonym sa…
Vad fint sagt av Jocke Berg! Jag längtar till konserten!! Vilken är din favorit Kent-låt? Min är bla
"Mannen i den vita hatten(10 år senare)" Live.. sperbra.."Den döda vinkelen" "747" mfl Har du sett omslaget på tidningen "Cafe´" denna veckan? Snygg bild på Kent.. Jocke ny frissa?? Många Kramar
Din Kent polare 4 ever

Populära inlägg