Bombnedslag


Häromdagen skulle A* ha sin lilla kompis Z'* på besök. Brukar vara trevligt med barnens vänner. De sköter sig själva, leker och har kul. Jag ligger på sängen o läser. Inte så nu.


Ungen är ett levande kraftverk. Kraschar C:s ENDA modellflygplan, bänder loss hjulaxlar från bilar, allt demoleras i hans händer. När barnen ska få smaka smulpajsdeg, grabbar han med bägge nävarna, slänger degen på golvet ställer sig på alla fyra och slickar upp smulorna. Puh...Efter blåbärspaj och vaniljsås blir strategin att ta ut ungarna på promenad och gå till en lekplats. Då hittar han en (förvisso obrukad) tampong på gatan. "titta en BOMB, titta vad jag har hittat!!!. Så småningom får han ut tampongen ur höljet hittar snöret och snurrar runt på bomullstussen. Han lämnar INTE tampongen ifrån sig. "den ska jag ha med mig hem" Han visar gladeligen upp den för alla vi möter. "Titta vad jag har hittat!!"


Turligt nog ska jag gå på min dans. Väser till C "se till att få loss tampongen innan hans pappa kommer" "om inte säg åtminstone att den inte är min". Sedan flyr jag fältet.


Tilläggas bör att jag tycker pojken är jätterar, men mycket ENERGISK.

Kommentarer

Populära inlägg