Mätt


Med hjälp av lockbetet, sockertoppen Emma Hamberg, fick jag med L* till Kristianstads litteraturfestival. Vi pallade med även en Göran Sahlberg "filosofie doktor lärare i religionspsykologi medlem i redaktionen i kulturtidskriften NOD bla bla". Ja, en riktigt lärd kille.
Efter entertainern Emma framstod han som lite lätt typig med långa obehagliga konstpauser och dröjande uttalanden. Därefter blev det Eva Ström, Kristianstadsförfattaren. Tyvärr gav hon ett kallsinnigt intryck och hennes bok "Claires leende" hade hon svårt att promota för. Det lät lite som... "Claire begår självmord trots att hon är vacker och intelligent. Hon har en avundsjuk vän som heter Nina, det är väldigt onödigt att vara avundsjuk för man vet inte vilka bördor andra bär. " Längre än så kom hon inte.

L* gav upp under Ernst Brunners föredrag. Han talade oavbrutet under 45 min och när hans klocka ringde var han prick färdig. Han talade Bellman, barndom, Carl 12 och konstkupp. Meget underhållande. Jag gick när Daniel Sjölin (programledare för Babel, som jag aldrig har sett) läste ur sitt senaste verk. Han hade skrivit en enormt konstruerad bok om litteraturens död. När han började härma Mat-Tina, då tappade jag tålamodet.

Men Emma, vilken tös...och hon gillar molly.

Bild:stulen ur Borås-tidningen.

Kommentarer

Populära inlägg