Mars månad




Sammanfattning. Läst deckare från Pressbyrån (Lone Theil, Flickorna på englandsbåten). Började bra med hårdkokt dansk journalist som undersöker försvinnande från 80-talet. Skönt med den distansen till läskigheter. Övergår dock till vidrigheter a la ubåtsdansken. Köpte istället konsthistoria och Therese Bohman på bokrean. Stod länge och dreglade över genren människans relation med katter (rekommenderar filmen om katter i Istanbul på svtplay). Avstod. B laddade med Bronte och Nina Björk. Allmänbildar sig.

Köpt pallar. Fotstöd vid soffan på nyöppnade systrarna Grene. Pallen Bimbo från Blå station, fyndat på Blocket. Alltså Blocket alltså... Ströläser inredningstidning (Elle). Skymtar pallen Bimbo. Har funderat på den av och till i några år. In på Blocket och där finns den, mitt i Stockholm till en fjärdedel av nypriset, den tingas och snäll släkting engageras som ombud. Nu står den så snällt och väntar på oss i Stockholm. Så kan man roa sig en iskall marssöndag i sängen.

Tränar lite. Har anmält mig till 10-km lopp  i början av september och man måste tydligen vara i mål inom 85 minuter. Detta med lopp känns inte "jag", har troligen aldrig sprungit 10 km i sträck någonsin. B och jag for till Bockat-rpet i veckan. Storm, snö osv. Ändå, full parkering, orienterare och löpare om vartannat. Lunkade halva elslingan och sedan bastun med inpackning i håret. 

En solig dag påbörjades trädgårdsarbetet på torpis. Det målades trädgårdsmöbler och jag började rensa kvickrot ur lammöronen. Kontemplation. 






Kommentarer

Populära inlägg