Amelia Adamo

Så befriande läsning i intervju i Svenska dagbladet med Amelia Adamo:

"Framgångarna har dock har en avigsida som kan hålla henne vaken om nätterna. - Jag är en framgångsmänniska. Det värsta som kan hända mig är att misslyckas. Då hamnar jag i en verklig obalans och tappar kontrollen. Då blir det Losec och psyksoffa. Mot mina sömnstörningar brukar jag ta det receptbelagda Imovane. Stress är mitt arvegods. Jag har varit rastlös ända sen barndomen. Alltid överkänslig i magen, alltid rotlös, aldrig någon ro. Oron slår till i vargtimmen. Den kommer från ansvarkänslan, rädslan att misslyckas, rädslan för minskad upplaga, dåligt privatliv och från för mycket alkohol som jag dricker för att dämpa oron."

Enligt artikeln verkar teater, bio, pilates, kärlek som ångestdämpande medel.

Kommentarer

Populära inlägg