Igår var jag ledsagare

Skulle med tåget till grannstaden. Försenad, biljettköpet i automaten avbröts, klockan tickade och jag svor. En äldre gentleman med vit käpp sa att jag kunde åka på hans kort. I sin blindhet lotsade han mig igenom automatens alla steg. Vi missade tåget med 1 minut.

Vi satte oss på nästa tåg och jag fick nästan en timmes givande samtal om blindhet. Bl a berättade han att Willys (C-favorit) har en service där en personal följer med den synskadade på handelturen. Snål-Maxi bangar.

Jag kom 10 minuter försent till mötet, men på soligt humör. Människor som ser möjligheter istället för hinder ger energi.

Kommentarer

Charlotte sa…
Trevligt med annerlunda dagar...=)
Längesedan vi träffades....
Med på Winnerbäck?
Kram
Enna sa…
Jaa!! Det är dan efter vi kör shåwen andra och sista gången. Jag är hemma imorgon.
kram

Populära inlägg