Badhuset

När sommarvädret sviker går vi till det sommaröppna badhuset. Varmt och skönt, vilket innebär att alla familjemedlemmar vill bada. Det är kul att vara på badhuset och kolla folk. Dock, det är inte så kuligt att kolla folk i bubbelpoolen. Det blir lite för bra för min del att sitta lår vid lår med vem som helst. Idag var poolen för första gången i mitt liv TOM. Jag och kidsen rusar dit och njuter i ett par minuter. Efter det kommer en handikappad tjej med sin ledsagare, helt ok, sedan kommer den hårigaste av håriga nissar (övre medelålder). Han är mörk, närmast svarthårig, men huden är blek, närmast vit. kombinationen är överväldigande. Han brer ut sig över 1/3 av ytan. Jag flyr. Jag misstänker att det är samma gube som C drabbas av i bastun. Han berättar att han är från Azerbadjan samtidigt som han häller en liter vatten över bastustenarna. C blir skållad.

Kan nämna att en populär sport bland tonårskillarna på badhuset är att ligga under vatten i bubbelpoolen under hela "bubbelperioden". De suger luft från några hål i botten av poolen. Kan inte beskriva det riktigt. Det ser ut som gigantiska grodor, för de får ligga böjda för att få plats.

Kommentarer

Populära inlägg