Hang-ups i min lilla stad

Saxat ur K-bladet.

"Många änder blir överkörda vid kanalenPublicerad: 21. Oktober 2006 02:00
Jag vill be alla att uppmärksamma änderna som går över gatorna för att äta på andra sidan kanalen. Det har hänt ett antal gånger att de blivit påkörda! För ett par veckor sedan, en skön lördagmorgon då jag var på en promenad med hunden såg jag en andhona börja gå över vägen. Hon stod mitt på gatan (nedanför Domus), mitt framför övergångsstället, då en stadsbuss full med folk kommer körande. Jag trodde givetvis att chauffören skulle stanna, men till min förskräckelse ser jag hur anden kommer under bussen och flaxar vilt. Jag vänder bort huvudet någon minut, men när jag tittar igen ligger hon ihjälkörd, totalt mosad i gatan. De andra änderna står förskräckt och tittar alldeles intill, och busschauffören kör bara vidare runt hörnet. Jag kan inte förstå hur man bara kan göra en sådan här sak. Det fanns inga bilar bakom, solen bländade inte, så varför stannar man inte? Såg chauffören inte borde denna eller denne inte ha körkort överhuvudtaget! Jag blev oerhört ledsen och upprörd över denna händelse och vill be alla andra trafikanter att se upp för änderna! För även om man är en and ska man väl kunna gå över gatan på övergångsstället, utan att bli påkörd!? Ann"

Insändare Ur Kristianstadsbladet


Vad skönt det är ibland det lilla livet. Diktaturer svält elände.....vad är det mot en liten anka. Själv blev jag rätt förskräckt häromåret när jag skådade en riktigt bestialisk and-gruppvåldtäkt i plaskdammen under Ikaros-statyn på Stora Torg. Grymma djur är de de där gräsänderna. Ser dem på ett annat sätt efter det...

Kommentarer

Populära inlägg