Min kappa

Mode
I höstas köpte jag en svindyr tunn höst/vinter/vår-kappa i en efter mina mått djärv rosa/brun/svart kombination, i en "boutiqe". Tyckte den var rätt läcker och speciell. En investering för flera år framåt.
När jag några veckor senare hamnade i Stockholm kom första förvarningen om kappans devalvering. Jag gick en snabb runda i en rikstäckande tantaffär för att leta upp en present till min snälla mamma. Där hängde kappan till en tredjedel av det pris som jag gav. Nästan identisk. Jag snubblade ut ur affären helt omtöcknad. J-vla sk-t.

Sedan dess har jag skymtat kappan än här och än där, men denna vecka har varit en levande mardröm! Jag har sett minst fem rosa/brun/svartrutiga kappor. Kappan hänger företrädesvis på överviktiga kvinnor i 40-60-års-åldern. Slitna gråa oglamörösa kvinnor som ville piffa till sig. Dessa arma kvinnor som har valt min kappa.

Lärdom.
Köp aldrig något dyrt, det svider på mer än ett sätt.
Handla inte i "boutiqer" eller där var föräldragenerationen kan tänkas ramla in.
Köp aldrig något som sticker ut om du vill klä dig med stil.

Kultur
Vilken EQ-kvinna Marjaneh Baktiari! Vilken liten smart gullig bok hon skrivit, "Kalla det vad fan du vill". Kunde med fördel ha strukit typ hälften av texten, för det är en bok som jag vill läsa på någon timme bara.

Kommentarer

Anonym sa…
Det är bara lilla jag som testar.

Populära inlägg