Helgens loppisshopping



 
Har förläst mig på loppisbloggar där det ständigt fyndas udda porslin , små udda ting och billiga möbler samt kläder Tänk Elsa Billgren, tänk Underbaraclara.  Vill gärna känna på denna sköna hobby och lära mig fynda.Har förstått att det behövs träning.  I helgen fick jag chansen.
 
När vi var och badade på våran badplats igår så tjoflyt var det Loppis där. Det började lite uselt med att Kattkommando syd sålde gråtande (rätt solblekta) barntavlor. Hade det inte varit för det solblekta hade det kunnat bli något för katternas skull. Dock hade de med sig en katt som man fick klappa. Fattade aldrig om det var mot betalning, men där snålade jag in. Köpte av biodlare en burk inteslungad honung för 60 kr (kan inte räknas som loppisköp), B köpte träskor (nya)   och A köpte 10 Kalle Anka för 20 kr(jaaa, loppisköp). Alla nöjda och glada och dessutom lite peppade på tanken att vi själva skulle kunna göra av med lite skrot på något loppis en dag.  
 
Idag när vi skulle hälsa på fin kusin och farfar i grannbyn så var det, jajamänsan antikmarknad. Antik, vet jag inte, det var ett loppis helt enkelt. Fick feeling och handlade ett par nysilverstakar för 300 kr. A ville ha ett mynt som var ca 20 cm i diameter, men det visade sig vara av silver och kosta 1000 kr.
 
Isen är bruten, men loppisshoppingen kommer att begränsas av målet en grej in, en grej måste ut. Annars kvävs vi.
 
 

Kommentarer

Populära inlägg