Modern ångest

Kontentan av dagens vetenskap gällande kroppsvård verkar vara:

"Vi ska röra oss varje dag och motionera så att vi blir svettiga ett par tre gånger i veckan."
Ur DN idag, Dan Hasson forskande sjuksköterska.

Så enkelt och så svårt. Visst är det något fånigt över vår schemalagda svettning? Resten av tiden ska man gå runt och vara ffrääsch.

Kommentarer