plus och minus

Idag.

Minus:

A och C drabbades av magsjukan i onsdags och är fortfarande inte riktigt krya.

Sköljde spetskålen (lite finare vitkål). Ut kom en hal snigel som jag fingrade på länge (stod och tänkte på helt andra grejer.) . Tappat aptiten på kål fullständigt trots att det är ett hälsotecken att snigeln lever.

Plus:

Skickade iväg sjuk C med nästan frisk A och B till näststista dagen av Mamma Mu på museet. Själv tog jag till Friskis o Svettis för ett medelpass (nr 2 för i år). Tyvärr var schemat reducerat men receptionisten skickade raskt in mig på gymmet istället, som kompensation. Mycket smart Friskis! Det var ju KUL att gymma. Massa lustiga maskiner som tillkommit sedan jag sist (hrmm 10 år sedan) stack in näsan på ett gym. 10 min trampmaskin, 10 min roddmaskin, 10 min maskin där man stod på plattor och vevade spakar (nästan sjösjuk...). Avslutningsvis provade jag styrkemaskiner för axlar och rygg. Mycket roligare än jag kom ihåg. Borde, borde....

Kommentarer

Populära inlägg