Susan Joelsson

På lite darriga ben tog jag mig ut på en stadsrunda, aningen påverkad av vätskebrist (huja, men roligt hade jag..). Lite deppigt att upptäcka att stadens alldeles egna modedesigner har utförsäljning för butiksnerläggning. Mellan standardutbudet av HM, Vero Moda, Lindex och KappAhl så ligger en liten affär med hemmasydda kläder från K-stad. Hon har kämpat i många år och är så SYMPATISK, så jag hade inget hellre velat än att kunna klä mig i hennes trasor, men det har varit knepigt. Jag vet inte vem kläderna vänder sig till för jag har aldrig sett någon ha dem på sig, men de får mig att tänka på syslöjden på mellanstadiet. Och färgerna hon väljer har en tendens att vara förödande på en blek blondi med valk. De enda jag har är en svart genomsynlig tröja med spindlar och nät, hur bra som helst på en fest i november. För alternativa kläder väljer jag idag tjallamalla.com.

Kommentarer

Populära inlägg